onsdag 14 oktober 2015

Slagfärdig!

Jag är inte riktigt redo att slå. Men jag är heller inte redo att ännu en gång slå ifrån mig. Jag har lessnat. Allt som avviker från en snäv norm tycks anses dåligt. Det blir så extremt tydligt när det kommer till vilka ord som väljs som kraftuttryck och förolämpningar. Sexualitet, psykisk och fysisk funktionsförmåga, kroppskonstitution, förutsättningar och livsval, med mera. Allt som avviker verkar vara dåligt och därför lämpat som invektiv. Jag brister själv på den här punkten emellanåt, och gör mitt bästa för att lära om och göra bättre. Jag vill uppmana andra att göra detsamma. Nästa gång du ska välja ett kraftuttryck eller tillmäle, fundera på vad det säger om din syn på världen och dina medmänniskor. Fundera på vad det säger om dig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar