måndag 14 oktober 2013

*140*


2 kommentarer:

  1. Så vackert, jag brukar alltid misslyckas att klyva ett äpple rätt så jag ser sällan dess magiska inre.

    ..råkade se nån konstig kommentar "taken out of the blue" för några dagar sen, feminism och nån som hakat upp sig på nåt. Det är skrämmande vad en del kan läsa in i text och läsa in, alternativt, bara finna en kanal för att tömma sig på ord. Jag blev nästan rädd, hoppas det inte skrämde dig alltför mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönheten i detaljerna kan vissa dagar vara det som håller mig igång. Ibland är världen så stor, så komplex och vass att det lilla är ett nödvändigt ankare.

      Jag tror att den feministnegativa kommentaren var ett utbrott av spiralsurfande från bloggar jag kommenterat på, där samma kommentar (med samma skrivfel) kastades i alla riktningar som gick att komma på.

      Jag stod inför ett val, att radera kommentaren, ignorera den eller bemöt den. Jag har hittills haft förmånen att inte behöva moderera min blogg, med bara ca 50-100 läsare per dag och ytterst få kommentarer har jag inte behövt det. Om jag ska börja vill jag ha en bättre anledning än att någon sparkar åt alla håll. Jag valde att bemöta den. Inte för att den var särskilt relevant eller välformulerad, utan för vad jag vill att jag och bloggen skall vara.

      Radera