måndag 7 oktober 2013

*135*


4 kommentarer:

  1. Sveriges största tidning har löpsedlar och skriver på första och andra sidan om hur utbrett våldet är mot ett visst kön, att det har blivit OK att misshandla ett visst kön och det hörs inte ett pip ifrån feministerna i serige.

    Det här är förjävligt...Skulle inte feminism handla om jämlikhet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och på vilket sätt är det kopplat till mig eller innehållet i denna bloggpost?
      Nyans, personligt tilltal, relevans ökar min villighet att samtala.

      Radera
    2. Det är kopplat till dig i och med att du är aktiv i feminist kretsar. Inte riktat till just dig och bara dig, men definitivt kopplat till dig.

      Till denna bloggpost är det ju inte kopplat, och det ber jag om ursäkt för - det fanns liksom ingen bloggpost som passade så jag tog första bästa och hoppas att du kan ha överseende med detta.

      Det var bara så frustrerande att se en jämlikhetsfråga tas upp i media utan att få något som helst gehör i feministiska kretsar. Kretsar som jag vet att du är aktiv i och kan påverka.

      Radera
    3. Att du anser att jag är aktiv i feministiska kretsar och kan påverka dem är smickrande, men nog tyvärr inte helt sant. Jag är en ytterst marginell kommenterande bloggläsare som råkar ha en egen blogg. En blogg som som du märker handlar tämligen lite om feminism (dock något, slå på taggarna så hittar du nog några inlägg).

      Jag har sett att det förekommit artiklar om partnervåld men ännu ej hunnit läsa dem. Jag är långsam och vill fundera och formulera mig innan jag tar ställning. Det betyder inte att jag bortser ifrån det, bara att jag tar min tid och väljer var och hur jag tar upp ämnen.

      Att denna fråga passera obemärkt kan jag inte hålla med om. Den har cirkulerat på twitteer och facebook, och flera feministiska bloggar har tagit upp det, bland annat Genusfolket, Lady Dhamer och One Way Communikation. Jag är som sagt långsam och har inte läst och funderat kring dessa reaktioner ännu, då jag vill börja med ursprungsartikeln och inte hunnit ta mig dit.

      En sista kommentar i all välmening: det är lätt att avfärda dig om du skriver exakt samma kommentar (med exakt samma skrivfel) på mängder av platser. Jag känner mig inte personligt tilltalad vilket minskar min vilja att bemöta dig personligt. Det skulle vara mycket enkelt att bara avfärda dig, och det antar jag är motsatt mot vad du vill åstadkomma.

      Radera